Antwoorden op veelgestelde vragen

Hotel zoeken

In welke plaatsen liggen de hotels die ik bij roomsXXL.nl kan boeken?

roomsXXL.nl biedt u duizenden hotels in honderden steden over de hele wereld. Typt u gewoon de gewenste bestemming in, en maakt u een keuze uit de opties die het systeem voor u opsomt.

De door mij genoemde plaatsnaam wordt niet herkend. Wat kan ik nu doen?

Controleert u alstublieft de juiste spelling van de plaatsnaam. Het kan zijn dat een plaatsnaam in het Duits anders wordt geschreven dan in uw eigen taal (Duits Breslau is bijv. Pools Wroclaw). Mocht de plaatsnaam dan nog niet worden herkend, stuurt u ons dan alstublieft een e-mail via service[at]roomsXXL.nl. We helpen u dan graag verder.

Prijzen en boekingen

Hoe oud moet de hoofdreiziger zijn?

Meerderjarig. De hoofdreiziger moet op het moment van boeking minimaal 18 jaar oud zijn.

Hoeveel kamers kan ik bij roomsXXL.nl boeken?

Per boeking kunt u maximaal 5 kamers boeken.

Hoe kan ik tegelijkertijd een tweepersoonskamer en een eenpersoonskamer boeken?

Per keer kunt u steeds alleen hetzelfde type kamer boeken, bijvoorbeeld 2x een tweepersoonskamer of 3x een eenpersoonskamer. Wanneer u verschillende typen kamers wilt, moet u voor elk type afzonderlijk boeken.

Is het ontbijt bij de prijs van het hotel inbegrepen?

Bij veel aanbiedingen is het ontbijt bij de prijs van het hotel inbegrepen. Kijkt u alstublieft goed naar de omschrijving van het desbetreffende kameraanbod.

Zijn de prijzen inclusief heffingen en kosten?

Ja. Heffingen en kosten zijn in onze tarieven inbegrepen. Mocht er in een incidenteel geval toch nog een aanvullende toeristenbelasting of cultuurheffing voorkomen, dan wordt u daarop gewezen voordat u de boeking afrondt.

Komen er nog aanvullende leges van roomsXXL.nl bij de boeking?

Nee. roomsXXL.nl heft geen vast boekingstarief of leges voor betalingen met creditcard, PayPal of andere betalingsmiddelen.

Hoe komt roomsXXL.nl aan zulke gunstige tarieven?

Op roomsXXL.nl bieden wij speciale hoteltarieven die we met onze partners hebben uitonderhandeld. Vaak reserveren wij grote aantallen kamers vooraf, tegen een gunstige prijs. Die besparingen geven we dan aan onze klanten door.

Zijn de kamers die ik bij roomsXXL.nl boek anders dan die worden aangeboden op andere websites?

Nee. Het enige verschil is de voordeligere prijs op roomsXXL.nl. De kwaliteit van de kamers en de service van de partnerhotels van roomsXXL.nl is verder helemaal hetzelfde.

Kunnen er door het hotel extra kosten worden gerekend?

Bij uw boeking via roomsXXL.nl zijn alle heffingen en kosten in de prijs inbegrepen. Indien het in een incidenteel geval toch voorkomt dat er een aanvullende toeristenbelasting of cultuurheffing ter plaatse moet worden voldaan, dan wordt u daar expliciet op gewezen voordat u de boeking afrondt. Daarbij zijn uiteraard de diensten van het hotel, die u ter plaatse bestelt, niet begrepen. Denkt u daarbij aan het restaurant, het gebruik van de minibar of telefoontjes.

Wanneer ontvang ik de bevestiging van mijn boeking?

Direct. Direct na afronding van uw boeking ontvangt u per e-mail een bevestiging waarin uw boekingscode staat vermeld. Die e-mail bevat ook een link naar uw persoonlijke hotelvoucher en uw factuur.

Hoe kom ik bij mijn voucher en hoe print ik die uit?

Direct na uw boeking kunt u uw hotelvoucher zonder problemen downloaden en printen. In de e-mail die u ter bevestiging heeft ontvangen, staat bovendien een link naar uw voucher – zodat u deze op elk gewenst moment opnieuw kunt printen.

Wat moet ik doen als de spelling van mijn naam op de hotelvoucher niet goed is?

Stuurt u ons dan alstublieft een e-mail via service[at]roomsXXL.nl en vermeldt u daarbij in ieder geval uw boekingsnummer. We zullen ons dan meteen om de spelfout bekommeren. Vanwege veiligheidsoverwegingen is het van groot belang dat de naam op uw hotelvoucher identiek is aan de naam op uw paspoort, reispas of identiteitsbewijs.

Kan ik nog meer kamers aan mijn boeking toevoegen?

Helaas niet. Doet u daarvoor alstublieft een extra boeking in hetzelfde hotel.

Wat moet ik doen als ik mijn boeking wil wijzigen?

Stuurt u ons dan alstublieft een e-mail via service[at]roomsXXL.nl en vermeldt u daarbij in ieder geval uw boekingsnummer. We zullen ons dan meteen om de spelfout bekommeren.

Wat moet ik doen als ik mijn kinderen wil opnemen in de boeking?

Stuurt u ons in dat geval een e-mail via service[at]roomsXXL.nl en vermeldt u daarbij de gewenste aankomstdatum en vertrekdatum, het hotel, het aantal volwassenen, het aantal kinderen inclusief hun leeftijden op moment van vertrek en geeft u daarbij aan of u voor de kinderen afzonderlijke bedden wilt, of dat ze bij de volwassenen in bed slapen. Indien u al informatie over de accommodatie voor kinderen heeft gevonden, zet u deze informatie dan alstublieft erbij. We zoeken dan meteen uit of er eventuele extra kosten mee gemoeid zijn, en nemen daarna contact met u op.

Betaling

Welke betaalmiddelen worden geaccepteerd door roomsXXL.nl?

Momenteel kunt u bij roomsXXL.nl betalen met creditcard (Visa, MasterCard und American Express) en met PayPal. Binnenkort zullen daar echter meer betaalmogelijkheden, bijvoorbeeld via automatische incasso, aan worden toegevoegd. Stuurt u in dat geval een mail naar: service@roomsXXL.nl.

Kan ik ook in het hotel betalen?

Ja, bij veel hotels is het mogelijk om uw verblijf ter plaatse af te rekenen Let u daarbij alstublieft op de instructie 'Betalen in het hotel' bij de keuze van uw kamer op de profielpagina van het betreffende hotel. Voor de reservering moet een geldige creditcard als waarborg worden overhandigd.

Wanneer wordt het bedrag afgeschreven van mijn creditcard/PayPal account?

De afboeking van uw creditcard/ PayPal account wordt direct na uw geslaagde boeking afgerond.

Kan ik een creditcard van iemand anders gebruiken wanneer ik er zelf geen heb?

Ja,dat is mogelijk. De eigenaar van de betreffende creditcard moet uiteraard wel daarmee instemmen.

Brengt roomsXXL.nl kosten in rekening voor betalingen met creditcard of PayPal?

Nee. roomsXXL.nl brengt geen kosten in rekening voor betalingen met creditcard, PayPal of via andere betaalmogelijkheden.

Kan ik online mijn factuur opvragen?

U kunt uw factuur heel gemakkelijk downloaden en printen. Logt u daarvoor in roomsXXL.nl onder 'Mijn Boeking' met behulp van uw boekingscode en uw achternaam.

Kan ik meerdere facturen voor een enkele boeking ontvangen?

Per boeking wordt er een enkele factuur opgesteld. Wanneer u meerdere kamers boekt en u heeft voor elke kamer een afzonderlijke factuur nodig, vragen wij u vriendelijk om meerdere boekingen te doen. Wanneer alle kamers worden afgerekend met dezelfde factuur, is een enkele boeking voldoende.

Heenreis en terugreis

Wat gebeurt er als ik op de aankomstdatum pas heel laat in het hotel kan aankomen?

Geen probleem. Bij veel hotels mag u laat inchecken. We raden u aan om voor de zekerheid van tevoren nog bij het hotel zelf te vragen tot hoe laat de receptie op de dag van uw aankomst geopend is.

Wat heb ik nodig om in mijn hotel te kunnen inchecken?

De hoofdreiziger moet een geldig identiteitsbewijs of reispas bij zich hebben. Bovendien vragen veel hotels om een geldige creditcard als waarborg. In sommige hotels kan de borg ook contact worden overhandigd, of door middel van een bankpas. We vragen u vriendelijk om verdere specifieke vragen hierover te stellen aan het hotelpersoneel.

Kan ik mijn verblijf ook verlengen?

Uiteraard. Doet u daarvoor een aanvullende boeking op roomsXXL.nl.

Annulering

Wat moet ik doen als ik mijn boeking wil annuleren?

Logt u daarvoor in roomsXXL.nl onder 'Mijn Boeking' met behulp van uw boekingscode en uw achternaam. U kunt de annulering dan heel gemakkelijk online doen.

Hoe krijg ik bij een annulering het geldbedrag dat ik tegoed heb terug?

Bij aanbiedingen die kunnen worden vergoed, wordt het aan u toekomende bedrag per direct weer op uw creditcard gestort. Afgezien van de annulering, hoeft u verder niets anders in het werk te stellen.

Wat betekent het wanneer bij de boeking een datum die in het verleden ligt, wordt genoemd als deadline voor de annulering?

Wanneer bijvoorbeeld een boeking op 15.12.2013 is gedaan onder de annuleringsvoorwaarde "annuleerbaar tot vrijdag 13.12.2013 12:00 uur (CET)" dan betekent dit dat de deadline voor een kosteloze annulering reeds is verstreken. De annulering van het hotelverblijf kan dan niet meer met volledige restitutie van de reiskosten worden verricht.

Overige vragen

Indien u een vraag heeft die niet kon worden beantwoordt, stuurt u dan gerust een e-mail naar: service[at]roomsXXL.nl.